Witaj na stronie Szkoły Podstawowej nr 2 w Osobnicy

Wincenty Witos

Godło
Rola pedagoga szkolnego

 

 

ROLA PEDAGOGA SZKOLNEGO

Główną formą pracy pedagoga jest:

  1. Poradnictwo (dotyczy ono uczniów, rodziców i nauczycieli)
  2. Działalność profilaktyczna,
  3. Interwencje środowiskowe,
  4. Wspieranie działalności wychowawczej nauczycieli przez prowadzenie zajęć,
  5. Pomoc dzieciom z rodzin dysfunkcyjnych,
  6. Pomoc dzieciom mającym trudności dydaktyczne i wychowawcze
  7. Współpraca z wyspecjalizowanymi placówkami, m.in.: z Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną, z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej, Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie, Miejską Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Sądem Rodzinnym i Nieletnich, Policją i innymi.

                                JAK POMÓC DZIECKU W NAUCE

 

Wielu rodziców pomaga swoim dzieciom odrabiać lekcje. I bardzo dobrze. Chodzi jednak o to, by nie wyręczać ich w tym, ale pomóc pokonać trudności, gdy samo dziecko sobie nie radzi.

Oto kilka wskazówek:

1. Naucz dziecko zaplanować zadania.

To umiejętność, która przyda mu się na całe życie. Usiądź z dzieckiem do odrabiania lekcji. Krok po kroku omówcie rzeczy, które powinno zrobić. Namów dziecko, aby zadania, które ma wykonać na następne dni, próbowało odrobić od razu na bieżąco.

2. Pomóż dziecku dobrze się zorganizować.

Zapewnij mu odpowiednie, stałe miejsce do odrabiania pracy domowej i przechowywania pomocy szkolnych. Staraj się przyzwyczajać dziecko do chowania, układania swoich rzeczy po zakończeniu pracy i pakowania plecaka na następny dzień.

3. Pozwól dziecku się skupić.

Przed rozpoczęciem nauki wyłącz telewizor, radio lub inne źródła, które mogłyby zakłócać pracę dziecku. Dobrze, gdy dziecko odrabia lekcje w tym czasie, gdy inni domownicy także zajęci są jakąś pracą.

4. Spraw, by dziecko miało satysfakcję.

Nie chodzi tu o codzienne nagradzanie go za systematyczną naukę (a już na pewno nie w formie finansowej!). Raczej pokaż mu, że można być dumnym z wykonanej pracy. Możesz powiedzieć na przykład: „To wspaniałe uczucie – mieć zakończoną pracę, prawda?”

 

Jak zmotywować dziecko? 

Stosowanie metody: Pozytywnie – Negatywnie – Pozytywnie

Wyobraź sobie, że Twoje dziecko przynosi Ci swoje wypracowanie domowe do sprawdzenia, w którym aż roi się od błędów ortograficznych. Na język ciśnie Ci się krytyczny komentarz. Spróbuj jednak powstrzymać się od takich uwag na samym początku. Zastosuj metodę PNP (pozytywnie – negatywnie - pozytywnie), aby Twoje negatywne uwagi dziecko przyjęło łagodniej.

Zawsze zaczynaj od komentarzy pozytywnych, np. „Początek Twojej pracy wydaje mi się bardzo interesujący, zachęca do przeczytania reszty.”

Następnie wyraź swoją opinię negatywną, ale od razu powiedz znowu coś pozytywnego, np: „Widzę sporo błędów ortograficznych. Dobrze, że nie pisałeś od razu na czysto i będziesz je mógł poprawić.”

Jeśli tak zareagujesz, dziecko na pewno będzie chciało ponownie zwrócić się do Ciebie o pomoc.

Życzę powodzenia!

Nawigacja
Statystyki
Do wakacji zostało: 69 dni.
Do nowego roku zostało: 259 dni.
Naszą stronę odwiedziło: 6282041 osób.

Kalendarz
Kwiecień 2021

Nd Pn Wt Śr Cz Pt Sb
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Zegar