PROGRAM ROZWOJOWY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 2 W OSOBNICY
Projekt realizowany był w naszej szkole od stycznia 2013 r. do lipca 2014 roku. Uczestniczyli w nim uczniowie klas IV – VI. Głównym celem projektu było wyrównywanie i wzmocnienie szans edukacyjnych uczniów i podniesienie jakości i atrakcyjności zajęć, zaś cel szczegółowy to rozwój kompetencji kluczowych uczniów ze szczególnym uwzględnieniem j. obcych, nauk matematyczno – przyrodniczych i ekspresji ruchowej. W ramach projektu prowadzone były następujące zajęcia: z matematyki „Zrozumieć liczby”, interdyscyplinarne z przyrody „Odkrywam tajemnice przyrody”, z angielskiego „First step” oraz zajęcia teatralno – muzyczne „Artystą być…”
W czasie prowadzonych zajęć pozalekcyjnych uczniowie ćwiczyli myślenie interdyscyplinarne i kreatywne, samodzielne wyciąganie wniosków na podstawie prowadzonych doświadczeń, kształcili kulturę słowa, obrazu i dźwięku. Uczniowie uczestniczyli także w jednodniowej wycieczce do Muzeum Lalek w Pilźnie oraz dwudniowej wycieczce do Krakowa i Warszawy. Udział w wycieczkach dydaktycznych wpłynął na podniesienie wiedzy i umiejętności, rozwinął zainteresowania środowiskiem przyrodniczym, historycznym i geograficznym uczniów.
W ramach projektu szkoła wzbogaciła swoją bazę materialną o nowe pomoce dydaktyczne: plansze, modele, przybory matematyczne, stroje do przedstawień, gry edukacyjne, odtwarzacze CD, programy multimedialne, tablicę interaktywną, projektor i laptop. Wyższe oceny z zajęć, poprawa wyników nauczania, wspieranie indywidualnego rozwoju, wykorzystanie nowoczesnych metod, rozwijanie zainteresowania nauką i najbliższym środowiskiem przyrodniczym pozwala stwierdzić, że cele projektu zostały osiągnięte. Siła oddziaływania projektu będzie widoczna za kilkanaście lat, gdy obecni uczniowie wkraczać będą w dorosłe życie, a udział w projekcie zagwarantuje ich zrównoważony rozwój. |