ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
„FIRST STEP”
Zajęcia unijne z języka angielskiego prowadzone były według wcześniej opracowanego harmonogramu oraz zgodnie z założeniami podstawy programowej. Rozpoczęte zostały wstępną analizą oczekiwań uczniów, rozpoznaniem ich trudności w nauce języka angielskiego, motywacji itp. Zgodnie z założeniami programu celem głównym zajęć było wyrównanie i wzmocnienie szans edukacyjnych uczniów oraz podniesienie jakości i atrakcyjności nauki języka obcego w szkole. Zajęcia skierowane były do dzieci mających problemy z nauką, w celu przezwyciężenia problemów w języku obcym.
Kompetencje językowe dzieci były rozwijane metodami które unikają stereotypów płci w przekazywaniu wiedzy. Ważnym celem zajęć było także rozwijanie w uczniach ciekawości, otwartości i tolerancji wobec innych kultur oraz rozbudzenie motywacji do nauki języka angielskiego. Zajęcia prowadzono metodą interaktywną, która kładzie nacisk na rozwijanie zdolności mówienia, pisania, słuchania i czytania w języku angielskim. Zajęcia organizowane były także wokół pewnych zagadnień kulturowych, zawierały również elementy gier i zabaw. Uczniowie wzbogacali zasób słownictwa angielskiego, rozwijali umiejętność korzystania z informacji i wykorzystywania różnych źródeł w procesie zdobywania wiedzy (mapa, Internet, film, pokaz) oraz kształtowali umiejętność pracy zespołowej. W trakcie zajęć wykorzystywane były różne metody pracy m.in. metody aktywizujące: gry dydaktyczne, piosenki, ćwiczenia w parach (luki informacyjne), drama, tworzenie projektów na papierze.
|