ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE Z MATEMATYKI
„ZROZUMIEĆ LICZBY”
Zajęcia przeznaczone były dla uczniów klas IV – VI. Program obejmował wymagania konieczne i podstawowe zawarte w podstawie programowej, przedstawione w prosty sposób, pokazujący obecność matematyki w życiu codziennym ucznia, co ma możliwość osiągnięcia skuteczności w uczeniu dzieci mniej zdolnych. Zajęcia prowadzone były w wymiarze jednej godziny tygodniowo. Na zajęciach wykorzystywane były takie metody pracy jak: pogadanka heurystyczna, poprzedzona wysunięciem problemu do rozwiązania, dyskusja, pokaz połączony z obserwacją ucznia dla rozwiązania danego problemu, zawody matematyczne, krzyżówka, domino, rozwiązywanie zadań problemowych, ćwiczenia z zastosowaniem teorii, rozwiązywanie zadań utrwalających. W czasie zajęć zwracano szczególną uwagę na dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych możliwości uczniów w zakresie:
- tempa pracy,
- stopnia trudności,
- stosowanych metod nauczania,
- wprowadzania różnorodnych środków dydaktycznych, pobudzających aktywność ucznia, co wzmacnia motywację do uczenia się i staje się okazją do osiągania dobrych wyników.
Celem zajęć było:
- wyrównywanie umiejętności i utrwalanie bieżącego materiału tak, aby uczeń mógł aktywnie uczestniczyć w lekcjach matematyki,
- kształtowanie umiejętności myślenia i formułowania wniosków,
- przygotowanie uczniów do wykorzystania wiedzy matematycznej
- w rozwiązywaniu problemów życia codziennego.
|