Absolwenci
Model Absolwenta
Szkoły Podstawowej nr 2 im. Wincentego Witosa w Osobnicy
Absolwent szkoły podstawowej bardzo dobrze funkcjonuje w swoim naturalnym otoczeniu: w domu i w szkole. Pozytywnie patrzy na otaczający go świat, siebie i innych ludzi. Traktuje naukę jako coś oczywistego, czasem nawet atrakcyjnego, choć na ogół nie uczy się bezkrytycznie wszystkiego. Ma określony, dość szeroki krąg zainteresowań, którym poświęca swój czas i które stara się rozwijać.
Nasz absolwent:
• potrafi zastosować w praktyce wiedzę i umiejętności;
• zna swoje mocne i słabe strony i potrafi nad nimi pracować;
• potrafi dokonywać właściwych, społecznie akceptowanych wyborów;
• umie porozumiewać się z innymi;
• szanuje dziedzictwo kulturowe;
• zna i stosuje normy dobrego zachowania;
• jest partnerem we wspólnej pracy;
• dba o swoje zdrowie i otoczenie;
• dąży do osiągnięcia sukcesu;
• rozumie, że nauki zawarte w słowach Patrona, powinny mieć wpływ na kształtowanie osobowości i wybór jego drogi życiowej;
• jest przygotowany do następnego etapu nauki.
Losy Absolwentów
Każdego roku Szkołę Podstawową nr 2 im. W. Witosa opuszczają uczniowie, którzy kolejny etap życia rozpoczynają w szkołach na terenie Jasła. Pragnęlibyśmy, aby nasi absolwenci utrzymywali z nami kontakt oraz brali aktywny udział w życiu naszej szkoły. Ciekawi jesteśmy ich sukcesów, rozwijanych zainteresowań i pasji. Dlatego też serdecznie zapraszamy do częstego odwiedzania strony internetowej naszej szkoły.
Szkoła Podstawowa nr 2 w Osobnicy stara się pozyskiwać informacje o losach absolwentów oraz stwarza warunki do współpracy z nimi i ich rodzicami:
• przeprowadza rozmowy z absolwentami i ich rodzicami,
• przeprowadza rozmowy z nauczycielami gimnazjów,
• zaprasza absolwentów do udziału w imprezach szkolnych,
• otrzymujemy informacje o naszych absolwentach z klubów sportowych od trenerów,
• pozyskujemy informacje zamieszczone na portalach społecznościowych.
Zdobyte od absolwentów i ich rodziców informacje dają możliwość:
• podnoszenie jakości pracy szkoły i wdrażanie wniosków do kierunków pracy szkoły,
• określenia, jak wiedza i umiejętności zdobyte w naszej szkole wpływają na dalszą edukację i ścieżki kariery absolwentów,
• stwierdzenia, czy aktualna oferta edukacyjna szkoły spełnia oczekiwania uczniów, czy też wymaga modyfikacji,
• przedstawiania sylwetek naszych absolwentów uczniom jako element motywacji do pracy,
• nauczycielom – wykorzystywać zdobyte informacje do doskonalenia własnej pracy.